ПСАЛОМЩИК - <
Выделенная опечатка:
Сообщить Отмена
Закрыть
Наверх

Глава 07. Во дни недельныя, идеже всенощныя не бывают, или настоятель не изволит.

Вестно же буди, яко в малых обителех и соборных и приходских храмех, во дни недельныя, идеже всенощныя не бывают, или настоятель не изволит, поется вечерня великая, такожде и утреня во свое время сице:

В субботу вечера, по отпусте 9-го часа, входит в церковь предстоятель и чредный священник, и вси: емляй же священник благословение от предстоятеля, отходит пред царская врата, и творит поклонения три. Взем же и епитрахилий, и благословив и, и целовав верх, идеже есть крест начертан: и возложив на выю свою глаголет: Благословен Бог наш: отверзаяй и внутреннюю завесу сущую тафтою, или иным видом устроеную. Предстоятель же глаголет: Приидите поклонимся: и предначинательный псалом. Аще же предстоятеля не случится тамо, глаголет ин от старейших священников: Священник же чредный стоит пред царскими вратами, глаголя тайно молитвы светильничныя, стоя непокровен. Глаголет же и ектению, и возглас подобне, и прочее вечерни все поем, якоже предписася во бдении великия вечерни: точию зде по ектении: Исполним вечернюю молитву нашу: поем на стиховне стихиры воскресны, и по исполнении их глаголет предстоятель: Ныне отпущаеши: Чтец глаголет: Трисвятое с прочими. Священник, возглас: Яко твое есть царство: внутрь святаго олтаря. И чтец, отпустительныя тропари по обычаю. Диакон же, от вне стоя пред образом Спаса Христа, возглашает: Премудрость. Лик: Благослови. Священник, от внутрь глаголет: Сый благословен Христос Бог наш, всегда, ныне и присно, и во веки веков: Лик: Аминь. Утверди Боже, святую православную веру, православных христиан, во век века. И священник глаголет тихим гласом: Пресвятая Богородице, спаси нас. Лик: Честнейшую: И паки священник: Слава тебе Христе Боже, упование наше, слава тебе. И глаголет лик: Слава, и ныне: Господи помилуй, трижды. Благослови. Священник же отверз святыя двери, и опустив фелонь, стоящу диакону от вне одесную, и орарь держащу обычно, глаголет иерей отпуст по дню. Посем многолетие. [Зри] И по еже вечеряти братиям, емлет паки благословение церковник от предстоятеля, аще есть: аще же ни от чреднаго священника. И клеплет в малый кампан, или в ручное клепало, по обычаю. И собравшимся братиям в притвор, творит начало чредный священник, и поем повечерие, яко обычай с каноном. И по обычном отпусте предстоятель глаголет: Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. Братия же исходяще, два, два, по чину, творят поклон пред предстоятелем, и емлют от него благословение и прощение: Таже предстоятель, сотворив образ поклона, просит и сам прощения от них.

Во утрии же: Клеплет параекклисиарх в кампан, яко обычай, и в било, и собираются братия в притворе, творит же священник начало: Благословен Бог наш: И абие чтец глаголет: Слава тебе Боже наш, слава тебе. Царю Небесный: Трисвятое, и по Отче наш: Господи помилуй, 12. Приидите поклонимся: трижды: и псалом 50. Таже поется троичный канон, со благоговением и умилением. По каноне же поют троичное величание, сиесть: Достойно есть яко воистинну, славити тя Бога слова: И прочия тропари. Таже трисвятое, и Отче наш: и ипакои гласа: Господи помилуй, 40. Слава, и ныне, Честнейшую херувим: И возглас от священника: Боже ущедри ны: И молитва глаголется от иереа: Всемогущая и животворящая: И отпуст, и прощение обычное. Таже иерей глаголет ектению: Помолимся о Великом Господине: Мы же: Господи помилуй, кротким и тихим гласом. И по исполнении тоя глаголет предстоятель: Молитвами святых отец наших, Господи Иисусе Христе Боже наш, помилуй нас. И по отпусте входим во храм. Священник же вшед во святый олтарь, и возложив епитрахилий и вложив фимиам в кадильницу, предуготовлене ей от церковнаго служителя, глаголет и обычную молитву кадила, стоя пред святою трапезою начертаваяй крест с кадильницею, глаголя: Благословен Бог наш всегда, ныне и присно, и во веки веков: отверзаяй прежде и тафтою устроеную завесу, сущую внутрь царских врат. Таже кадит святую трапезу окрест, и весь жертвенник: И исходит северною страною, и кадит святыя иконы, и предстоятеля, и вся яко обычай. Чтец же, по Благословен Бог наш, глаголет, Аминь. Приидите поклонимся: и обычныя псалмы: Услышит тя Господь: и Господи силою твоею: Трисвятое, и Отче наш: [Зри] [Долженствует же внимати чтец и священник, егда имать рещи: Яко твое есть царство: быти ему посреде храма.] Таже тропари: Спаси Господи люди твоя, и прочая. И священник кадит паки предстоятеля, и святыя иконы: и входит во святый олтарь южною страною, и стоит пред святою трапезою с кадильницею, и глаголет ектению: Помилуй нас Боже, по велицей милости твоей, и прочая. Таже возглас: Яко милостив и человеколюбец Бог еси: Певцы, Аминь. Именем Господним благослови, отче. Таже священник начертаваяй с кадильницею крест пред святою трапезою, глаголет возгласно:

Слава святей, и единосущней, и животворящей, и нераздельней Троице, всегда, ныне и присно, и во веки веков.

Предстоятель же глаголет: Слава в вышних Богу: И шестопсалмие, яко обычай. Священник же полагаяй кадильницу на месте, исходит из олтаря, и стоит на обычном месте своем. По внегда же рещи предстоятелю три псалмы, и начнет: Господи Боже спасения моего: отходит священник пред царския и святыя двери: И поклонився и возложив епитрахилий, глаголет тайно утренния молитвы, и ектению, яко обычай. И прочее утрени, все поем, якоже предписася во бдении утрени, даже до конца: и час 1-й, и на литургии.

[Зри] Ведомо же буди, Яко, Верую во единаго Бога, и Отче наш, в литургии: В вечерне предначинательный псалом. Свете тихий: Сподоби Господи: Ныне отпущаеши: На Утрени, Шестопсалмие: Тебе слава подобает: Слава в вышних Богу, и на земли мир: Благо есть исповедатися Господеви: Небесный царю: Предстоятель глаголет. Трисвятое же и Отче наш, на вечерни, по Ныне отпущаеши, и на утрени, по Благо есть исповедатися Господеви, чтец глаголет.

[Зри] Подобает ведати, Яко приходящему Господскому празднику, или Богородицы, и оба праздника Предтечева, рождество и усекновение, и святых апостол Петра и Павла, и Иоанна Богослова, или аще будет храм: должно есть прочитати апостол, и евангелие рядовое, хотящее быти тогда в самый день праздника, за день напредь прежде праздника, под зачало. На самый же праздника день, чтем праздника единаго, якоже и вся служба.


Назад к списку